Puff, the magic dragon lived by the sea


Eftersom jag inte har något kul att skriva om då min dag endast bestått av gym och skolarbete tänkte jag berätta min dröm för er som jag hade inatt.

Jag befann mig i ett litet samhälle någonstans mitt ute på en åker - tänk er hur samhällena och landskapen såg ut på medeltiden, ungefär där befann jag mig. Alldeles ensam, eller där var människor men inga jag kände. Jag minns att jag satt på en stor sten mitt inne i samhället och tittade på folk. Det roliga är att min lila fjällrävenväska var allt jag hade och i den hade jag mobil och dator.  Där satt jag. Sedan hördes det ett vrål under marken och stenen välte och jag ramlade ner i en grotta typ och möttes av två blåa ögon och två jättenäsborrar - en drake. Draken flyg upp ifrån där jag hade ramlat ner och jag hörde skrik. När jag kommit upp igen såg jag springande människor överallt och jag fick panik och började också springa. Väl på säker mark kom jag på att jag glömt min väska och jag började gråta. (ehm?) Jag bestämde mig för att springa tillbaka och hämta den och en man gjorde fälleben på mig och sa att om jag stack dit skulle jag dö....men jag ville inte lämna min väska. Jag sprang, sprang och tillsist såg jag min väska, tog tag i den och vände om och sprang rakt in i drakens mun. *vakna*

Ja. Det var ett äventyr. Tycker om när man kommer ihåg sina drömmar, inte så ofta jag gör det. Ni som känner mig förstår nog var lite av inspirationen har kommit ifrån....men brukar inte drakar ha gula ögon? Well, det är roligt att drömma!

tjoo!

Kommentarer
Postat av: linnea, - FOTOGRAFI

läskig dröm ;o men snygg väska! klart du inte vill lämna den

2012-03-17 @ 15:17:09
URL: http://dinnerandamovie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0