På repeat.

I miss everything we do, I'm half a heart without you.

Plugg. Gilmore Girls. Plugg. Sömn. Plugg. Gilmore Girls. Plugg. Sömn.

Och förståss mat...

The way you move is like a full-on rainstorm and I'm a house of cards.

Det är kallt. Min lägenhet är kall. Jag försöker plugga inför tentan på fredag som handlar om olika produktsystem inom turismen. Blöh. Hatar att det blir mörk vid halv fyra.  Jag lever på nudlar. Studentliv var det ja.

This night is sparkling

Tentaplugg, tvättning, träning, plugg, gilmore girls, skype och nudlar. Så har de senaste dagarna sett ut.
Nästa månad hoppas jag på snö även här i Kalmar, även om jag under julen smiter till värmen så behöver jag snö.

Well, my heart went boom when I crossed that room...

Att dra mina fingrar genom hans hår. Att lyssna till hans hjärtslag. Att somna tätt intill honom. Att titta honom djupt i ögonen och känna fjärilar i magen. Att krama honom hårt och bli kramad hårdare tillbaka. Att bli väckt med en puss på kinden. Att ha hans hand i min. Att pussa honom lätt på munnen och bli avbruten av ett leende. Att krypa ner i sängen bredvid honom och titta på How I Met Your Mother. Att vara lycklig. Att sakna honom. Han är fin. Att vara kär.

Kärlek på hög nivå.

But you fit me better than my favourite sweater.

Avesta - farmors 90årsdag
Mötte pappa och Marika i Värnamo och åkte upp till Avesta i Dalarna för att fira farmors 90års-dag. Trevligt att se henne igen och det blev en mysig kväll på en grekisk resturang!

Oxford
Åkte bil till Katrineholm där jag tog bussen till Skavsta flygplats och började resan mot mitt kära Oxford. 5 timmar senare var jag i Oxford. Mötte upp Dan och tog taxi till Four Candles där jag mötte Hanna, Jennie, Sofia och Na Na. Var jätteskoj att se dem igen. Åh, har saknat dem så mycket. Gick vidare till The Bridge där vi mötte upp Oscar, trevligt att se honom, hihi! Dansade hela natten och somnade i en soffa i Cowley. Checkade in på B&B med Oscar på söndagen och umgicks så mycket vi kunde under de 5 dagarna jag var där. Blev pubhäng med tjejerna, Dan och Oscar. Blev lite shopping, mycket tvtittande, lite pluggande och massa närhet. Var sådär mysigt och bra jag hoppats på och Oxford har nått toppen på listan över favoritstäder nu. Slår iallafall London big time.

Mitt ute i skogen och Stockholm
Lämnade Oxford på onsdageftermiddag. Massa kramar och pussar hejdå och några timmar senare var vi i Örebro hos Sofia och somnade. Åkte vidare till Hannas i Laxå där vi mumsade mackor, åt hamburgare, gosade med katter, såg på gilmore girls och sov. På lördagen åkte vi mot Stockholm där vi checkade in på hostelet och begav oss mot Fryshuset där vi köade i ca 2 timmar till Bastille. Var inställda på att få lite sämre plats...slutade med att vi hamnade längst fram och konserter var så sjukt bra att jag bara ler fånigt när jag tänker tillbaka. Så så bra. Någon hade snott Hannas hostelsäng så slutade att vi somnade i samma lilla säng och vaknade upp vid 4 av människor från olika länder som pratade. Det kändes lite som att vara tillbaka på tågluffen. Var mysigt fast irriterande när man mest av allt ville sova. Klockan 12 på söndagen tog jag bussen mot Kalmar och 6 timmar senare var jag hemma i lägenheten igen. Just det! Passade på att träffa Mathilda också, som nuförtiden nästan bor i Stockholm. Så trevligt att se henne, man blir liksom så glad av henne.

Bussuppdatering

Smaskar choklad och tittar på gilmore girls under bussresan till Stockholm. Ikväll ska vi se Bastille och jag är jätteglad. Tjoooooo.

Mår bra och dåligt på en och samma gång.

Baby in our wildest moments, we could be the greatest, we could be the greatest.

Städat. Packat klart. Lagt över musik så jag överlever den 3 timmar långa bussfärden. Betalat räkningar. Städat. Lagt över allt plugg på plattan så jag slipper tunga böcker. Jag är helt enkelt förberedd. Ska snart sova, eftersom det är 06.30 bussen till stationen imorgon som gäller. Ew.

Igår fick jag ett paket hem med posten. Jag hade inte beställt något så det var en överraskning. Visade sig vara chokladen som är på bilden. Skickat från England från en viss Oscar. Han vet att jag älskar choklad och detta gjorde hela min gårdag faktiskt. Vissa människor är så fina, liksom.

Everyone must be wondering why we try.

Pluggar. Packar. Förbereder. På fredag åker jag till farmor och firar hennes 90-årsdag i Dalarna. På lördag tar jag flyget från Stockholm till London. Därifrån tar jag sedan buss till Oxford. Möts av Oscar och letar rätt på Hanna, Jennie, Sofia och Daniel. Kommer bli så kul.

Idag ska jag hämta mitt körkort som jag anmälde försvunnet för några veckor sedan. Äntligen. Inte för att jag tycker om att köra bil, men liksom jag kämpade och grät så mycket över det rosa plastkortet så nej, nu ska jag inte tappa bort det någon mer gång.

Puss.

Jag kan liksom inte låta bli att tycka att det är fint.