Long time no see

Det har gått veckor sedan jag sist bloggade, men jag är ursäktad för som ni vet har jag varit i Europa och luffat rundor! Med Mathilda. Hon är underbar och jag är så glad att jag reste med just henne!!
De tre senaste veckorna har varit några utav de bästa i mitt liv. Har sett och upplevt så mycket och träffat så mycket härligt folk! Tänkte rabbla upp lite av höjdpunkterna här, långt ifrån alla dock! Bilder kommer komma i olika blogginlägg, tänkte ta land från land!

 
  • Missade nästan tåget från Köpenhamn till Hamburg. Sprang som galningar med 15kg väskor på ryggen och hann.

  • Bodde på ett Beatles-inspirerat hostel i Berlin. Helter Skelter hette det. Kan det bli mer passande?

  • Vi spenderade några timmar på Berlins station och (haha, dör)! Det var ett asiatiskt gäng som åka hiss, det roliga var att hissen klabbade så de åkte upp och ner och kom aldrig till sin våning! Haha efter tio minuter stod det kvar i hissen och såg jätteledsna ut, hahahahaha, dör varje gång jag tänkte på det!

  • På tåget mellan Berlin och Wien stötte vi på ett par. Kille var från LA och tjejen från Sverige, men de bodde i LA. Haha, den killen satt seriöst och sa get mjölk glass hela tiden, det var det enda han kunde på svenska.

  • Träffade holländare på tåget till Venedig, aw han ena såg ut som Mika. Hans kompis såg ut som sångaren i Fun.

  • Letade efter boende i Venedig (dumt). Slutade med att vi hamnade i Rimini på ett fyrstjärnigt hotell, med ca 100 m till strand och strålande sol. Klagade verkligen inte.

  • Kom fram i Rom vid 11 på kvällen och började vårt letande efter sovplats. Frågade militärer som vaktade ambassader, fina människor de där! I allafall vid kl 1 på natten hjälpte en gammal gubbe oss till ett hostel som var stängd, men tog in oss ändå.

  • På hostelet i Rom vaknade vi till en kräkande flicka. Vi höll andan, medan hon var helt förvirrad " Hur kom jag in hit?" "Jag har ingen nyckel" "Är jag hög?" Vi lämnade direkt och satte oss och åt frukost bredvid Colosseum.

  • Vid Colosseum:
    Tour guide till oss: Hey I just met you, and this is crazy, but I've got an english tour over here, join us maybe?
  • I Milano vaknade jag till en sjuk Mathilda. Aw. Det var hemskt. Hon kunde inte dricka eller äta allt bara kom upp. Han som jobbade på hostelet blev jätteorolig och skickade oss till sjukhuset. Där spenderade vi 5 timmar. Mathilda fick drop och jag somnade i väntesalen.

  • Samma kväll skulle vi se Mika. Vilket gick åt skogen till en början. Hade missuppfattat plats och 50 minuter innan upptäckte vi att vi skulle befinna oss på en plats 1 timme och 15 minuter bort. Lovely. Vi fick springa till tågstationen, köpa biljetter, hon i biljettluckan gapskrattade åt mig för jag uttalade stadens namn fel... palla henne. Men vi kom dit och Mika skulle inte börja förrän kl 10 så ingen fara skedd. Hamnade näst längst fram och fy fan vad bra mannen är!!

  • Träffade en man i en park i Milano. Han pluggade till doktor eller nått sånt. Iallafall raggade han på Mathilda. Haha, han tyckte hon var vacker och frågade om hon hade pojkvän! Bör nämnas att han var runt 40.
  • Sovit på Milanos centralstation, blev väckt av poliser.

  • Träffade en amerikan (påminde jättemycket om en gammal lärare!) och han tyckte det var jättecoolt att åka tåg, han hade aldrig åkt tåg förut?! Galet. Sen tyckte han att portionerna i Europa var små och att Subway hade lite grönsaker, väldigt amerikansk!

  • I München träffade vi ett gäng män/killar som vi drack öl med och hamnade på en gayklubb, tror jag iallafall. Men dom var jättetrvliga, två utav dom kom från Sidmouth (där jag var på språkresa) och vi kände samma personer, galet vad världen är liten ibland!

  • Träffade min gamla språkresekompis i Tyskland, Anna. Fina människa, var verkligen jättekul att träffa henne efter 2 år! Aw!

  • Besökt Amsterdam, ingen stad för mig inte.

  • Gått rundor i Calais mitt i natten och letat efter färjorna. Fick korsa bilvägarar och stängsel för att komma in där bilarna kör på färjorna. En fransk polis möter oss
    We: Hi, do you know how we can get to the ferries?
    He: Ferries? No possible. Do you have a car?
    We: No!
    He: First ferry tomorrow 7 o clock. Wait in hotel over there, (waving his hand), but no drinking people. Ehm. Terminal!
    Kommer fram till terminalen efter många om och men. Fullt med folk. Går en färja kl 1 på natten. Missar bussen till färjan pga av missförstånd. Får åka egen buss med en galen fransman, kör på i 180... han gör också så att vi får gå före i passkontrollen.

  • London. Älskade London. Ska ta oss från Victoria Station till Paddington Station. Eftersom vi är så duktiga på att gå bestämde vi oss för att gå. Vilket blev en utmaning. Hittar en militär i Hyde Park.
    We: Do you know the way to Paddington Station?
    He: You walking there?
    We: Yeaaah!
    He: Mental! Sure I can't convince you to take the tube?
    We: No!
    När vi börjat gå kommer han gående bakom oss och säger: Or you can always camp in Hyde Park!

  • På tåget genom Wales såg vi två åsnor göra barn. Ingen trevlig syn.

  • Äitit världens godaste mat i Aberdeen (högt uppe i Skottland). Pasta med pesto, kyckling, minitomater och mozarellaost!

    Ursäkta för det långa inlägget...
    Bara lite av allt vi varit med om, och kan sammanfatta resan med ett ord: BÄST!
    Som sagt, bilder kommer!

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Detta fick mig bara att le, gud vad underbart det var!

2012-08-10 @ 11:05:58
URL: http://photoandi.blogg.se
Postat av: Sis

Hahaha, Donkeybabies :P

2012-08-11 @ 09:59:15
Postat av: Nyfiken

Låter helt underbart, men är det inte dyrt att tågluffa? Hade ni gjort upp en budget för hur mycket det fick kosta eller hur gjorde ni?

2012-08-11 @ 19:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0