Mika @ KB Hallen Köpenhamn

Nu kommer bilder från en utav de bästa dagarna såhär långt i livet!
Ska bara berätta lite om vår resa dit och hem.
Resan dit gick förvånasvärt bra och fort?! Vi tog färjan från Helsingborg till Helsingör 16.20. Från Helsingör tog vi tåget mot Hellerup eller på danska - Heillrp. Från Hellerup tog vi ett s tog mot KB hallen. Vi kom fram dit typ 17.50. Då började väntandet. Jag kollade på klocka var femte minut och tiden kändes som en evighet. Det fina med att vänta var att ha Anna bredvid sig och folk som sjöng Mika låtar och hade färgglada kläder! Till sist var klockan äntligen 19.00 och vi skulle få släppas - in trodde vi, men nej vi fick stå där ute i en kvart till och frysa. Sen kom vi äntligen in och fick fick plats näst längst fram (hade en tjock engelsk (tant?!) framför mig... usch ni skulle sett henne när Mika sjöng " Big Girl You Are Beautiful", det var en hemsk syn och... känsla... inte så trevlig att se hennes fläsk framför mig som rörde sig upp och ner... usch traumatiskt! ) Well, ungefär kl 20.00 kom förbandet in på scenen... bestående av 4 stycken danskar varav sångerskan i bandet hade en väldigt åmande och konstig dans för sig. Jag klarade av en låt med hennes röst, sen lät allt likadant och väldigt gnälligt! Som tur var behövde vi bara stå ut med henne i en halvtimme, sen var det dags för väntan igen.
21.10 kom Mika upp på scenen och började sjunga Rain.  Behöver jag säga att jag log och sjöng med hela konserten? Jag var lycklig & är såklart fortfarande lycklig! Mina favorit låtar var Good Gone Girl, Blue Eyes, Happy Ending, Blame It On The Girls och såklart Grace Kelly! Hela konserten slutade med Lollipop och då kom det ballonger i luften...stooora ballonger!
Jag läste en recension som skrev att Mikas konserter var som ett stort kalas för allt från barn till vuxna... jag tyckte journalisten sammanfattade konserten väldigt bra.
Mika hade lärt sig prata danska, haha usch vad fult danska är! :)
Resan hem blev jobbig för Anna men när vi hoppade på öresundståget i hellerup - blev vi törstiga istället!
Jag hade verkligen en underbar måndags kväll och jag hade gärna velat göra om detta! & då ska syster med!
Tack Anna för att du gjorde min måndag ännu ännu bättre, hade inte varit lika kul utan dig! <3
Nu kommer bilderna som jag lovat:





Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Häääärligt! Vilken konsert och fin stämning verkade det vara! Snygga bilder, hur är det med Anna, trött?

KRAAAM

2010-03-17 @ 21:29:24
Postat av: Syster

JA-nästa gång ska jag med! =)

Finfina bilder, och härligt att konserten var underbar! :)

Pusspuss på dig och anna, äh, Mika också såklart ;)

2010-03-18 @ 04:03:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0