Next chapter in life.



I onsdags hyrde vi ett släp, pappa och jag. 3 timmar utan radio funkade ok. Vi pluggade svenska ord eftersom jag ska göra högskoleprovet och jag inte har en aning om vad ord som vålme etc är. Kom fram till Kalmar och började packa ner saker tills vi blev trötta och mumsade i oss en pizza för att sen totaldäcka i sängen.

Vaknade tidigt på torsdagen. Lyfte in tunga möbler i släpet, städade rent den lilla lägenheten, vinkade hejdå till min första egna lägenhet och lämnade in nycklarna. 3 timmar i bil. Splittrade känslor då jag faktiskt tycker om Kalmar som stad men ej utbildningen jag valt att hoppa av.

Stannade på ett litet hamburgarställe med amerikans inredning. Världskarta, nummerplåtar från olika stater och fina bilder på väggarna. Fick mig att sakna USA. Gott var det. Det här var nog den sista längre bilresan med vår toyota som är inne på sina sista dagar. Den är 90a och har varit med mig hela livet. Snyft. Lämnade en fullt fungerande tv på tippen också. Behöver jag säga att onsdag och torsdag var fyllda med känslor och tankar?

Nu är jag iallafall Klippanbo igen. Känns som rätt beslut. Återkommer om planer om resten av 2014 när jag orkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0