Chelsea och Oxford.

Varning! Mycket text och mycket bilder...!!
Pappa har ju varit här i veckan och vi börjar med igår onsdag. Visade pappa shoppinggatorna och tro det eller ej men han shoppade lite! Jag köpte lite saker som han har tagit med hem till Sverige...Vi käkade på en pub, god eller ja hyffsad god mat...och vi gick runt i den fina staden...dock inte så fint väder. Nedan följer lite bilder:









På kvällen var det ÄNTLIGEN dax, Chelsea vs Tottenham på Stamford Bridge i London. Körde i pappas hyrbil till London (North Ealing) för att därifrån ta tunnelbanan till Fulham där arenan ligger. Lyssnade på Bastille och Imagine Dragons i bilen och vi var båda taggade! Väl framme vid
arenan var det fullt med folk. Chelseafans med blåa tröjor, halsdukar flaggor osv...var underbart att se!
Hittade våra platser ganska fort och wow vilken brant läktare..satt högt upp men såg ändå väldigt bra! 19.45 var det avspark och att se Chelseaspelarna på plan, på riktigt var så otroligt och spännand...för mig var det extra kul att se Fernando Torres såklart. Han spelade hela matchen vilket jag är tacksam för... ibland byts han ut!! Hade med choklad och nötter som vi åt och det var en härlig stämning! Det blev 2-2. Ramires och Oscar gjorde mål för Chelsea. Vid halv 11 åkte vi hemåt och jag somnade vid 12. Pappa hade dock fullt upp med att ta bort tuggummi som han råkat sätta sig i...stackare, byxor, jacka och bil var tuggumminerkladdat...USCH! Tack för biljett till Chelsea, du gör mig lycklig och finns ingen jag hellre skulle vilja uppleva matchen med!! ♥
Bilder från fotbollen:









Idag var det en låååång dag som började bra men slutade sämre...
Vid 11 åkte jag och pappa ut till Blenheim Palace för att folk tipsat om det. Palatset är känt mest för att Winston Churchill föddes och växte upp där. Var pampigt med massa fina och vackra rum och dessutom en enorm trädgård med träd, gräsfält och sjöar...Hade inte tackat nej till att växa upp där...fick även reda på att han var konstnär...Churchill alltså...grymma tavlor hade han målat!
Utanför stod en massa gamla bilar uppradade och wow vad bilar var finare förr...blev ju nästan sugen på att sno dem...Kändes lite Downton Abbey över stället och åh jag älskar som sagt England!
Kvällen slutade sämre...pappa åkte till London och jag grät...jag vet inte varför men jag tycker det är jättehemskt att säga hejdå! 3 månader och sen får jag pappakramar igen...Efter det fick jag reda på att jag skulle varit hemma vid 1 eftersom städerskan inte hade nycklar...så hon hade inte kunnat komma in i huset...blah blah..fail...orkar inte...sen påvägen hem från Tennisen körde jag in med bilens vänstra backspegel i en container på en smal väg så den blev uppskrapad och hängde löst...great liksom...lyckad kväll...NOT! Uh, bättre dag imorgon tack!?
Tack igen för dessa dagar pappa, hur mysigt som helst att träffa, uppleva saker och krama dig!
Bilder från idag:





















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0