Looking for Alaska

Idag började jag dagen med en kopp te och honungsflingor, inte så dumt! Hade sällskap av de två städerskor som finns i huset. Den ena luktar tantparfym och påminner om en tant på gran canaria. Hon la in mina kläder i garderoben och bäddade min säng och sen sa hon att jag var duktig....well ok. Den andra städerskan är väldigt spansk. Klär sig i en färg var dag och pratar spanska i 180, men hon är väldigt snäll.

Efter frukosten bestämde jag mig för att ut i solen och springa lite. 100m från huset finns en springbana som går ziczac och ett varv tar ungefär 20 min att gå. Det finns massor av apelsin eller clementinträd runt omkring banan och det var väldigt harmoniskt att träna där.

Umgicks med barnen lite, fick en och en halvtimmes ledigt då jag läste Looking For Alaska. Bra bok men lite underlig....

Vid 5 skulle barnen rida och jag hängde med. Var mitt ute i ingenstans och jättevackert med gröna ängar, hästar, skog, hundar och en solnedgång. Dock väldigt kallt!

Nu ikväll har jag träffat pappan för första gången (man hälsar ju med en puss på var kind här, men jag råkar nästan alltid sträcka fram handen...oops) iaf han har möööörk röst, väldigt mörk. Men mysig. Han är hemma på helgerna endast.

Har sett på Sherlock Holmes nu ikväll och imorgon skulle jag kanske träffa någon i min ålder och gå på någon karneval i stan. Den som lever får se så att säga!






Kommentarer
Postat av: Mamma

Det låter ju väldigt roligt men annorlunda än här i Svedala!Fräckt med städerskorna, fina huset och allt nytt! Snart drömmer du väl på spanska!

2013-02-09 @ 00:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0