I Spanien!

Hola!

Är ledig på mornarna...trevligt. Så tänkte berätta lite om resan!

Igår vid 5tiden gick jag upp och pappa skjutsade mig till kastrup. Sa adjö och grät lite. Mes jag är, haha.

När jag gick igenom security sa typ alla gracias...omg jag är inte spansk för jag ska till Madrid...
Iallafall, flyget var 15 minuter försenat och innan start tvättade dem vingarna. Fick fönsterplats och ingen bredvid mig, ohyeah. 3 timmarna på flyget gick oväntat snabbt då jag läste, var på toa, läste, åt godis, tittade på molnen, tittade på snygg kille osv. Vipps var vi i Madrid!

Hittade min väska, frågade efter expressbussen till tågstationen. Nojjade att jag inte skulle hinna med tåget. Hann med tåget. Fick sitta bredvid spansk gubbe som luktade blä och envisades att prata med mig, trots hörlurarna jag hade i. Åkte förbi ett jättevacker landskap. Gröna kullar, fina små träd, små åar, stora sjöar och solsken. Så vackert!

Mormorn i familjen mötte mig på stationen. Mitt efternamn var felstavat på lappen hon höll, men whatever. Hon pratade lite engelska och lite spanska om vartannat och jag förstod henne faktiskt. Hon körde hem oss till huset som var wooow. Stor dörr, stor hall med högt till taket och mycket glasväggar och vitt. Köket var enormt och jag möttes av en hund - Yodo. Aw. Hjälpte till med tjejens läxa, lekte med bilar med den lilla, han lärde mig spanska orden för de olika fordonen och tyckte det var jätteroligt när jag sa fel. Spenderade kvällen framför spansk tv, fick huvudvärk, hälsade på mamman som kom hem sent och gick och la mig. Kallt har det varit inatt och fönsterna är tunna. Men har tjockt täcke. Skönt!

Idag ska mamman visa mig runt i stan...

yes, vi hörs!


utsikten från min balkong!

Kommentarer
Postat av: Sis

Har du egen balkong? :O Jag har också gosat med en hund idag. Kasper, han är en ganska stor keeshond.
Puss :)

2013-02-07 @ 18:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0