Lång dag på stan.

Lördag. Äntligen helg. Var en fin dag igår, fast väldigt lång.
Hade bestämt med Hanna (svensk au pair) att vi skulle mötas i stan vid 2 +en annan svensk tjej. Dock blev det endast jag och Hanna...haha. Vi var hungriga så vi åt panini, jättegod med bacon, mozzarella och pesto! För endast £3.
Vi hade bestämt att vi skulle gå på bio och den filmen vi ville se gick endast 9. Så medan vi väntade gick vi i affärer, satt på starbucks, åt thai och köpte Ben&Jerrys på Tesco. Tjejerna har tradition att smuggla in glass på bion och äta den med plastskedar så det var inget undantag den här gången! Liten och trevlig biosalong. Sköna stolar och bra bild och ljud. Vi såg The Place Beyond the Pines med Ryan Gosling och Bradley Cooper, kanske inte min typ av film direkt men djup och lite spännande., Väldigt bra skådespel också. Men ah, lite sådär tragisk också...ska inte avslöja vad som händer...menmen.
Kom hem vid halv 1 och däcka direkt! Så skönt att sova.
Nu är det söndag! Ska skypa med Anna om någon timme och sen ska jag nog träffa några fler svenska au pairer! Ska försöka sova tidigt eftersom jag börjar kl 7 imorgon.

Bilder: Var inne på Waterstones och åh jag dog så fina böcker det fanns där! Klassiker som Charles Dickens, Alice i Underlandet, Djungelboken, Peter Pan...osv. Ville köpa alla. Fanns Peter Rabbit också Marika med massa bilder. ;) På instagram är det många från england som lagt upp bilder på tekoppar, sängöverkast, börsar osv med fina blommiga mönster och idag hittade jag just den butiken som säljer sånt här i Oxford. Cath Kidston. Så underbar affär med blommiga och vackra saker överallt. Kan tänka mig att bo i den affären...Sista bilden är ganska självklar. Har aldrig testat den smaken innan. Var lite för mycket karmelsmak...











Kommentarer
Postat av: Sis

Åh Peter Rabbit :) Bild bild bild vill jag ha ;) Puss!

2013-04-28 @ 14:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0