20 April.

Tjooo!
Vilken helg! I fredags mötte jag det tyska gänget på en pub mitt i mysiga Oxford. En traditionell engelsk pub där jag drack världens äckligaste cider. Men trevligt var det iallafall. Traditionella engelska pubar stänger kl 23 så vi drog till en större pub mitt i centrum som heter The Four Candles. Satt där och pratade och hade trevligt.
Idag vid 14 mötte jag upp det tyska gänget vid Oxfords mysiga kvarter med bla massa universitet och gamla byggnader. Vi hade bestämt att vi skulle åka båtar i den lilla floden som rinner i Oxford. Tror det kallades för Pounting...lite som att åka gondol, en står längst bak i träbåten med en lång pinne och styr. Vi var 12 med 4 i varje båt. Innan vi åkte hade vi köpt frukt, kex, vatten och vin att mumsa på i båtarna. Var väldigt , mysigt att flyta runt där och titta på folk, njuta av det underbara vädret och bara ta det lugnt! Oh.
Nu ikväll har jag mött 3 svenska tjejer på Four Candles. Var skönt att kunna prata svenska, även om man ibland glömde sig och höll på att prata engelska istället. Var 3 härliga tjejer och ska försöka hinna träffa dem imorgon med, antagligen blir det bio.
Nu om någon timme kommer familjen hem efter en veckas semester. Har köpt hem lite juice1, mjölk och bröd till dem och förhoppningsvis har de en del att berätta imorgon!
Nu ska jag nanna, är tröttare än tröttast!





ursäkta för ful bild på mig...menmen...vacker var det iallafall! :)

Kommentarer
Postat av: Mam

Jag blev så glad när jag hörde att du hade haft så roligt och mysigt! Det såg så härligt ut! Roligt att få se hur det ser ut!
Vadå ful bild? Du är så söt och fin och det säger jag INTE för att jag är din mamma!

2013-04-21 @ 12:58:11
Postat av: Sis

Fin bild Binis :) x

2013-04-21 @ 13:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0